nuff here

masuk Link KOrang Kat Cni!!

Wednesday, June 23, 2010

Kek batik aku buat... Ikut Resepi dekat Cari.my


Inilah hasil kek batik aku.... Ikut Resepi dekat Cari.my..
hahah terlebih adunan coklat plak time tu.. tu yg aku tempek atas tu..
ape2 pun tetap sedap..
hahahah!!! sendiri buat sendiri puji...

aku letak resepi yg aku ikut kat sini erk...

Resepi kek batik

Bahan-bahan:
Biskut Marie - sebungkus
Buttercup - 250g
Milo - packet kecik 200g
Susu pekat manis - setengah tin

Cara penyediaan:
Biskut Marie kepak 3 atau 4 dan ketepikan. Panaskan butter dalam kuali/periuk hingga cair, masukkan susu pekat, kalau tak suka manis boleh kurangkan kuantiti susu pekat. Kacau sebati, masukkan milo dan kacau hingga likat. Masukkan biskut dan gaulkan sebati. Masukkan ke dalam bekas dan tekan tengan senduk/tangan berbalut plastik hingga mampat dan sejukkan dalam peti ais. Dah sejuk boleh potong dan ngapp.



1 comment: